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개발/Unity, C#

Unity Safe Area, Device Simulator

 

 

Unity 2019.3 에서 Device Simulator가 새로 추가돼

 

모바일 기기에서 화면이 가려지지 않는 영역을 쉽게 테스트 가능하게 됨

 

테스트를 위해 개인적으로 테스트 툴을 만든적이 있는데.. 이번에 유니티에 추가 됨..

 

 

Screen.safeArea

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Screen-safeArea.html

 

Unity - Scripting API: Screen.safeArea

On some displays, certain areas of the screen may not be visible to the user. This may be caused by the display's shape being non-rectangular or in the case of TV displays, it can be caused by overscan. Avoid placing user interface elements in areas outsid

docs.unity3d.com

 

아이폰X 기준으로 x=132, y=63, width=2172, height=106의 Rect가 리턴됨

 

해당 에셋을 참고해보면 이해하기 쉬움

https://assetstore.unity.com/packages/tools/gui/safe-area-helper-130488

 

Safe Area Helper - Asset Store

This tool will help you quickly develop and simulate the Safe Area of a notched mobile device such as the iPhone X or Google Pixel 3 XL! For a detailed breakdown about how the Safe Area works on mobile devices, please read our "How To" article online, Upda

assetstore.unity.com

 

 

아래는 개인 저장용

 

아이폰 X : x=132, y=63, width=2172, height=1062  full screen w=2436, h=1125

 

아이패드 프로 12.9  : x=0, y=40, width=2732, height=2008  full screen w=2732, h=2048

 

아이패드 프로 11 : x=0, y=40, width=2388, height=1628  full screen w=2388, h=1668

 

갤럭시 S10+ : x=142, y=0, width=2898, height=1440  full screen w=3040, h=1440

 

갤럭시 S10 5g : x=139, y=0, width=2901, height=1440  full screen w=3040, h=1440

 

갤럭시 S10e : x=116, y=0, width=2164, height=1080  full screen w=2280, h=1080